ДОВІДНИК

(основні документи та матеріали для організації роботи гімназії у 2017/2018 н.р.)

Визначення пріоритетів життєдіяльності гімназії на 2017/2018 н.р. будуються на сучасних освітянських документах з урахуванням вимог часу

Нові установчі документи для роботи у 2017-2018н.р.

Нормативно-правова база на початок 2017-2018 навчального року

Наказ Міністерства освіти і науки України від 08.04.2009 № 312 «Про затвердження Положення про класи з поглибленим вивченням окремих предметів у ЗНЗ».

Наказ Міністерства освіти і науки України від 20.12.2002 № 732 «Про затвердження Положення про індивідуальну форму навчання в ЗНЗ».

Викладання навчальних предметів

Лист МОН № 1/9-436 від 09.08.17 року «Щодо методичних рекомендацій про викладання навчальних предметів у загальноосвітніх навчальних закладах у 2017-2018 навчальному році»

Лист МОН № 1/9-364 від 12.07.16 року “Про організаційно-методичні засади забезпечення навчально-виховного процесу для учнів з особливими освітніми потребами загальноосвітніх навчальних закладів у 2016/2017 навчальному році”

Лист МОН № 1/11-8269 від 17.08.17 року “Про переліки навчальної літератури, що має відповідний гриф Міністерства освіти і науки України, для використання у загальноосвітніх навчальних закладах у 2017/2018 навчальному році”

Наказ МОН № 804 від 07 червня 2017 року Про оновлені навчальні програми для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів

НАВЧАЛЬНІ ПРОГРАМИ ДЛЯ 5-11 КЛАСІВ

Наказ МОН від 14.07.2016 №826 «Про затвердження навчальних програм для 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів»

Перелік навчальних програм, підручників і навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в основній і у старшій школах у загальноосвітніх навчальних закладах з навчанням українською мовою у 2017/2018 навчальному році;

Лист МОН від 29.10.2007 N 1/9-651 «Про обсяг і характер домашніх завдань учнів загальноосвітніх навчальних закладів».

Наказ МОН від 21.08. 2013 № 1222 «Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти» (5-9 класи)

Наказ МОН від 13 квітня 2011 року №329 «Про затвердження Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти» (10-11 класи)

Ведення документації

Наказ МОН від 03.06.2008 №_496 “Про затвердження Інструкції з ведення класного журналу учнів 5-11(12)-х класів загальноосвітніх навчальних закладів”

Робота з обдарованими учнями

Наказ МОН № 841 від 13 червня 2017 року “Про проведення Всеукраїнських учнівських Інтернет-олімпіад з математики, фізики,хімії, біології, географії, економіки,інформатики, інформаційних технологій у 2017/2018 навчальному році”

Наказ МОН № 1112 від 02.08.2017 року “Про проведення Всеукраїнських учнівських олімпіад і турнірів з навчальних предметів у 2017/2018 навчальному році”

Навчальні кабінети

Наказ МОН №601 від 20 липня 2004 року “Про затвердження Положення про навчальні кабінети загальноосвітніх навчальних закладів”.

Наказ МОН від 09 грудня 2009 р. №1114 “Про затвердження Примірного Положення про навчальний кабінет з основ здоров’я загальноосвітніх навчальних закладів”.

Наказ МОН від 14 грудня 2012 № 1423 “Про затвердження Положення про навчальні кабінети з природничо-математичних предметів загальноосвітніх навчальних закладів”.

Наказ МОН від 22.06.2016 №704 “Про затвердження Типового переліку засобів навчання та обладнання навчального і загального призначення для кабінетів природничо-математичних предметів загальноосвітніх навчальних закладів”

НОВЕ! Наказ МОН від 26.06.2017 року № 709 Про визнання такими, що втратили чинність,Державні санітарні правила та норми «Влаштуванняі обладнання кабінетів комп’ютерної технікив навчальних закладах та режим праці учнівна персональних комп’ютерах» ДСанПіН 5.5.6.009-98.

Виховання

Наказ МОН № 641 від 16 червня 2015 року «Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді, Заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді та методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання y загальноосвітніх навчальних закладах»;

Наказ МОНвід 07 вересня 2000 № 439 «Про затвердження Рекомендацій щодо порядку використання державної символіки в навчальних закладах України».

Лист МОН 1/9-413 від 27.07.17 року Про деякі питання щодо організації виховної роботи у навчальних закладах у 2017/2018 навчальному році

 

Режимні моменти організації навчального дня в гімназії у 2017-2018 н.р.

  • Початок дня. Навчальний день розпочинається о 8.25 із звучання Гімну України, 5 хвилин до початку уроку дано для оголошень, поздоровлень тощо.
  • Оголошення звучать тільки на початку дня та на перервах.

Структура 2017/2018 н. р.

Перший семестр 01 вересня 25 грудня
Осінні канікули 30 жовтня 05 листопада
Зимові канікули 25 грудня 09 січня
Другий семестр 10 січня 31 травня
Весняні канікули 26 березня 01 квітня
Терміни ДПА буде оголошено окремо
Закріплення кабінетів за класами

клас ПІБ класного керівника Прибирання кабінетів

Генеральне прибирання

– остання п’ятниця кожного місяця

Панасюк Н.В. 43
Барановська І.Є. 25
Козловська Н.С. 49 (46 – години спілкування)
Малахова Н.Д. 47а (27 – години спілкування) 27
Вишнягова В.О. 41
Гладіліна О.В. 13
Ходак В.М. 31 46
Соколова Н.Л. 47 32
Чайка М.М. 14 27
Шевчук І.В. 35 33
Тарасюк Т.Д. 37 24
Пуляк О.О. 12 16
Букреєва Г.Б. 26 18
Базика М.Ю. 44 47а
10а Шевцова Є.В. 36 31
10б Гершун В.О. 34 40
10в Кірєєва І.Ю. 23 29
11а Воробйовська Ю.Б. 45  
11б Дегтяр А.В. 42  
11в Журкіна Л.В. 11  

*Навчальна практика відпрацьовується протягом навчального року

Розклад дзвінків на 2017/2018 н.р. Початок Кінець
1 пара 1 урок 8.30 9.15
перерва 9.15 9.25
2 урок 9.25 10.10
Перерва (харчування учнів 5 кл.) 10.10 10.30
Обід:перша страва, друга страва, чай; Сніданок: друга страва, чай
2 пара 3 урок 10.30 11.15
Перерва (харчування учнів 6-11 кл.) 11.15 11.35
  4 урок 11.35 12.20
перерва 12.20 12.30
3 пара 5 урок 12.30 13.15
перерва 13.15 13.25
6 урок 13.25 14.10
Перерва 14.10 14.20
7 урок 14.20 15.05

Педради

31.08.2017. 10.00 Серпень Стартова педрада
Жовтень – листопад Методична

(оновлені програми 5-9 кл.)

  Січень – лютий Навчальна
  Квітень-травень Виховна

 

Вивчення стану викладання предметів інваріантної складової

Предмети І семестр ІІ семестр
Біологія

Географія

Фізика

Хімія

ІІ іноземна мова

Відвідування уроків, аналіз матеріалів, документів, співбесіда Відвідування уроків, аналіз контрольних та зрізових робіт,

підготовка наказу

 

День нарад – четвер

Під час канікул 1, 2 день – робочі (без відгулів)

Педконсіліуми

Дати консиліумів Відповідальний адміністратор Особливості проведення
Жовтень

10,11

6,11 класи Осипенко О.А. За 2 тижня до консиліуму

ü    Психологічне тестування

ü    Анкетування дітей та вчителів з питань визначання навчальних проблем

ü    Відвідування уроків

ü    Аналіз анкет та відвіданих уроків

ü    Підготовка виступів учителів -предметників, класних керівників з аналізом та пропозиціями

ü    Прийняття рекомендацій

ü    Відслідковування результатів

Листопад

6,8

8,10 класи Борзенкова Т.А.
Жовтень

7,9

7,9 класи Кураш Л.П.
Грудень 5 класи Злотнікова О.М.
2 семестр За потребою

 

Підсумковий зріз знань

  І семестр ІІ семестр  
5абв Українська мова (диктант)

Математика

45 хвилин

Українська мова (тест),

Математика

45 хвилин

6абв Математика

Англійська мова

45 хвилин

Математика

Англійська мова

45 хвилин

7абв Біологія

Географія

45 хвилин

ІІ іноземна  мова

Українська мова

45 хвилин

8 Хімія

Фізика

45 хвилин

Англійська мова

Профільний предмет

8а – 2 ін.

8б матем45 хвилин

9 Українська мова (диктант)

Математика

Англійська мова

ДПА

(пробна)

10ав Українська мова,  література

90 хвилин

Англійська мова

90 хвилин

Історія України

90 хвилин

Українська мова,  література

90 хвилин

Англійська мова

90 хвилин

Історія України

90 хвилин

10б Українська мова,  література

90 хвилин

Англійська мова

90 хвилин

Математика

90 хвилин

Українська мова,  література

90 хвилин

Англійська мова

90 хвилин

Математика

90 хвилин

11ав Українська мова,  література

90 хвилин

Англійська мова

90 хвилин

Історія України

90 хвилин

Українська мова,  література

90 хвилин

Англійська мова

90 хвилин

Історія України

90 хвилин

11б Українська мова,  література

90 хвилин

Англійська мова

90 хвилин

Математика

90 хвилин

Українська мова,  література

90 хвилин

Англійська мова

90 хвилин

Математика

90 хвилин

 

Підготовка до ЗНО

класи І семестр ІІ семестр
5-9 класи В рамках ТО, ПЗЗ В рамках ТО, ПЗЗ
10 класи Останній тиждень 1,2 чверті

Українська мова та література

Історія України

Англійська мова

Математика

Останній тиждень 3 чверті

Українська мова та література

Історія України

Англійська мова

Математика

11 класи Останній тиждень 1,2 чверті

Українська мова та література

Історія України

Англійська мова

Математика

Біологія

Хімія

Останній тиждень 3 чверті

Українська мова та література

Історія України

Англійська мова

Математика

Біологія

Хімія

Відповідальні за систематизацію отриманих результатів підготовки до ЗНО учнями 10-11 класів Учителі-предметники, класні керівники

 

Перевірка журналів

На 1 число місяця Оприлюднення результатів в табличній формі
Вчителям-предметникам

Типові помилки

Коректор, невідповідність дат та оцінок за контрольні та практичні роботи лівої та правої сторони, виправлення, накопичення оцінок, невідповідність позначок відвідування першої сторінки та сторінки предмета, неохайність

Правильність заповнення класними керівниками відповідних сторінок

Класному керівникові Наявність нових мобільних телефонів учнів та батьків обов’язкові

 

Вхідний зріз

  • Проводиться обов’язково за системою, зручною вчителю (до повторення задля адресної допомоги учням або після повторення як його результат).
  • Навчителя покладається відповідальність за організацію системного повторення та відпрацювання прогалин в знаннях учнів.
  • Дату вхідного зрізу вказати голові МО до 05.09.2017 року.
  • Протягом вересня  голови МО, члени адміністрації відслідковують під час відвідування уроків систему роботи вчителя з повторення вивченого та ліквідації типових помилок.

Тиждень без домашніх завдань – 2 рази на рік(дата залежить від ситуації з канікулами\карантином\тощо, в разі відсутності змін –

27 листопада – 01 грудня 2017 р.,

05 березня – 09 березня 2018 р.

 

Вербальне (словесне) оцінювання

Відповідно до розділу 3 п 3.17 Статуту гімназії задля забезпечення адаптації учнів 5 класів та нових учнів протягом 2 тижнів вересня надається словесна характеристика ЗУН.

 

Робота з олімпіадниками

(детальна інформація на сайті http://olimp.ippo.kubg.edu.ua/)

Шкільна олімпіада проводиться у вересні по суботах. Призери минулого року беруть участь у шкільній олімпіаді за бажанням, оскільки мають право на участь в районній олімпіаді.
16 вересня-суспільно-гуманітарні предмети Запрошуються учні, які бажають перевірити свої можливості. Учитель за результатами олімпіади визначає додаткову групу учнів-потенційних членів команди, – організовує роботу з командою протягом першого семестру.
23 вересня – іноземні мови
09 вересня – природничо-математичні предмети
В олімпіадах беруть участь Предметні олімпіади
ІІ етап ІІІ етап
6 класу 7 класу з математики
7 класу 8 класу з української мови і літератури, хімії, фізики, зарубіжна література
8 класу 8 класу історії, біології, географії, інформатики, інформаційних технологій
8 класу 9 класу з іноземних мов
9 класу 9 класу з російськоїмови і літератури,правознавства,економіки
10 класу 10 класу з екології, астрономії
11 класу 11 класу з педагогіки і психології

 

Робота з юними науковцями

Учні 8 класів пишуть наукові роботи за єдиною для класу широкою темою

Вересень – робота в бібліотеці з каталогами, робота з літературою, конспектування, оформлення інформаційних карток, загального списку літератури

Жовтень – написання загального огляду літератури з теми, створення загального плану наукової роботи, досліди, зустрічі з науковцями, екскурсії

Листопад – створення загальної теоретичної частини з теми, визначення вузьких тем в рамках широкої загальної теми, розподіл тем

Грудень – робота з літературою вузької теми, оформлення інформаційних карток, списку літератури, огляду літератури з вузької теми, читацька конференція

Січень, лютий – індивідуально-групова робота з написання частини вузької теми

Березень – написання вступу, оформлення додатків та форматування роботи,

Квітень – написання висновків та підготовка виступу – захисту, захист робіт

Травень – конференція у КіМУ, для батьків, представлення робіт

8б – математика

відп.

уч. матем.Кураш Л.П., Стецюк А.Д.

історія

відп. Тарасюк Т.Д.

8а – географія.

відп.

Шевчук І.В.,

– українська література

відп. Гладіліна О.В.

 

9 класи Індивідуальна робота окремих учнів:

Робота з вчителем – керівником щодо проведення дослідження та опису отриманих результатів

Робота з керівником спецкурсу з правил створення, оформлення та написання дослідження
Продовження курсової роботи – написання дослідницької частини Математика

Кер. Кураш Л.П.

Англійська мова

Кер. Злотнікова О.М., Базика М.Ю.

Підготовка наукових робіт учнів до участі в конкурсах, конференціях тощо:

·                 Конкурс МАН України «Дослідник» (грудень-січень)

·                 Всеукраїнська універсіада в КіМУ (лютий)

10 класи Підготовка кращих робіт учнів до участі в конкурсах, конференціях тощо Написання курсових робіт за профілем \\ створення проектів, захист перед батьками

 

Преміювання

За результатами районного наказу про підсумки проведення предметних олімпіад та конкурсів, в тому числі, з виховної роботи 400.00 – за 1 призове місце в олімпіадах

300.00 – за 2 призове місце в олімпіадах

200.00 – за 3 призове місце в олімпіадах

200.00 – за призове місце у конкурсах

За результатами міського наказу про підсумки проведення предметних олімпіад та конкурсів 1 місце – 500.00 за призове місце в олімпіадах

2 місце – 400.00 за призове місце в олімпіадах

3 місце – 300.00 за призове місце в олімпіадах

Організація та проведення на високому рівні предметних конкурсів міжнародного рівня («Кенгуру», «Олімпіус», «Грінвич» тощо) За результатами

300 гаудеамусів – відмінно

200 гаудеамусів – добре

Організація та проведення на високому рівні загальногімназичної справи За результатами

 

Організація роботи літніх таборів

Протягом 3 тижнів червня за таки принципом:

Англійська мова, ІІ іноземна мова, математика із залученням волонтерів – учнів 10 класів

Предмет Організатори Відповідальний
Англійська мова Учителі англійської мови Козловська Н.С.
Німецька\ французька мова Учителі ІІ іноземної мови Козловська Н.С.
Математика, фізика Учителі математики, фізики Дерід Т.В.

 

Відгули

Проведення консультацій 2 дні за кожен семестр
Зведення груп За 10 год. – 1 день
Супровід наукової роботи учнів Залежить від кількості робіт, що супроводжує вчитель, рівня підготовки роботи (курсова робота \ робота до участі в конкурсі МАН), рівня співпраці вчителя-учня, оговорюється окремо, проте не менш ніж 2 дні за кожен семестр
Олімпіади Супровід дітей на олімпіаду та робота на олімпіаді – 1 день (субота, неділя – 2 дні)

Перевірка олімпіаднихробіт – 1 день

Рік без лікарняних 5 днів
Чергування в святкові дні За 4 год. – 1 день
Виписка свідоцтв, атестатів За результатами
Уроки для батьків(звітні батьківські збори у травні) 1 день
Звертаємо увагу, що відгули не переносяться на наступний навчальний рік

 

Основна тематика організації виховної роботи за напрямками

 

Місяць Сектор Наскрізні лінії
Вересень-жовтень “Безпека та право” Підприємливість і фінансова грамотність
Листопад-грудень Фізичне та духовне багатство” Здоров’я та безпека
Січень-лютий-березень Громадянська позиція” Громадянська відповідальність
Квітень-травень Зберегти. Примножити. Плекати” Екологічна безпека та сталий розвиток

 

Рейтинг

  • Визначається як середній бал з усіх предметів державного компоненту, що вираховується до сотих
  • Оприлюднюється список учнів першої десятки, кожному учневі визначається його місце в рейтингу. Може бути декілька учнів на одній рейтинговій позиції, якщо їх бали однакові
  • Визначається список учнів, які мають значні особисті показники зростання за результатами навчання
  • Класні керівники разом з батьківським комітетом продумують власну систему заохочень учнів, особливо відзначають учнів, які досягли найбільшого особистого зростання.

 

Шкільна форма

Нагадуємо, що всі батьки учнів гімназії при вступі до гімназії підписували згоду про дотримання їхніми дітьми шкільної форми:

класичний костюм, світла однотонна сорочка, краватка, зачіска – для хлопців;

жакет\кардиган, класичні брюки\юбка\плаття\сарафан, світла однотонна блуза, прибране волосся – для дівчат. Парадна форма – вишиванка. Дотримання учнями форми – справа колективна, не тільки класних керівників.

Черговий учень – «бігунок»

На початку кожного уроку обходить всі кабінети гімназії, інформує адміністрацію про наявність учнів в кабінеті без учителя.

Щоденно до папок відвідування учнів розкладає дозволи та записки від батьків

Присутність на перервах на посту є обов’язковою

Виконує завдання адміністрації

Учні, які чергують в їдальні

Відвідують перший урок, працюють в їдальні протягом 2-5 уроків, повертаються на 6-7 урок. Форма одягу – шкільна.

Звільнення від уроків

Погане самопочуття Дозвіл медичної сестри, дзвінок батькам – адміністратор виписує дозвіл, фіксує інформацію у відповідному журналі
Інші поважні причини Заява від батьків або записка – адміністратор виписує дозвіл, фіксує інформацію у відповідному журналі.

За станом здоров’я, сімейними обставинами за запискою батьків учень може бути відсутнім 3 дні. В інших випадках – довідка від лікаря (хвороба, погане самопочуття), заява від батьків (поїздка …, за сімейними обставинами тощо)

Учні чергового класу («бігунок», чергові в їдальні) Вчитель-предметник ставить Н на своїй сторінці класного журналу, класний керівник пише записку про чергування до журналу відвідування

 

 

Успішного навчального року, шановні КОЛЕГИ, гімназисти, батьки

 

МИРУ, ЗЛАГОДИ, ДОБРА, ВИТРИМКИ, ЗДОРОВ’Я ТА ВІРИ

бажають Вам члени адміністрації гімназії № 136.

МИ РАЗОМ-ТОМУ МИ СИЛА.